Διαλογισμός: Οφέλη και πώς να κάνεις κι εσύ

Διαλογισμός: Οφέλη και πώς να κάνεις κι εσύ

Σίγουρα έχεις ακούσει να μιλάνε για τον διαλογισμό. Και αν δεν έχεις ασχοληθεί ποτέ, πιστεύω ότι έχεις στο μυαλό σου έναν γκουρού που κάθεται οκλαδόν με κλειστά μάτια και περιμένει να του έρθουν οι απαντήσεις στα πάντα. Όχι, δεν είναι αυτό. Ο διαλογισμός είναι μία κατάσταση κατά την οποία το άτομο χαλαρώνει το σώμα του και το μυαλό του ενώ παραμένει σε εγρήγορση. Και έχει πάρα πολλά οφέλη στην υγεία! Σε αυτό το άρθρο θα μιλήσουμε για τα οφέλη του διαλογισμού και θα σου δώσω μερικούς τρόπους που μπορείς κι εσύ να κάνεις.

Τα κύρια οφέλη που έχει ο διαλογισμός:
  • Έλεγχος των συναισθημάτων. Με το να έρθει ο νους μας σε πλήρη χαλάρωση, μπορούμε να κατανοήσουμε και να διαχειριστούμε πιο εύκολα τον θυμό μας, τη λύπη μας και το άγχος μας.
  • Βοήθεια στη λήψη αποφάσεων. Η χαλάρωση του νου που αναφέραμε, μας κάνει να σκεφτόμαστε πιο καθαρά.
  • Μας βοηθάει να ολοκληρώσουμε καθημερινούς στόχους.
  • Καταπολεμάει την απαισιοδοξία και την έλλειψη παραγωγικότητας. Με τον συνεχή διαλογισμό, σε συνδυασμό με τον οραματισμό, αποκτάμε πιο θετικό τρόπο σκέψης. Έτσι είναι πιο πιθανό να έχουμε όρεξη για νέα πράγματα.

Παρακάτω θα σου δώσω τρεις τρόπους να κάνεις διαλογισμό, έναν τρόπο για χαλάρωση, έναν για συγκέντρωση κι επίλυση προβλημάτων κι έναν για αλλαγή τρόπου σκέψης. Όλοι οι τρόποι στην αρχή έχουν τα παρακάτω βήματα:

  1. Κάθισε σε μία στάση που να σε βολεύει και να είναι το σώμα σου εντελώς χαλαρό. Δεν πρέπει να σφίγγεις κανέναν μυ.
  2. Ξεκίνα να μετράς ανάποδα. Όσο πιο εξοικειωμένος είσαι, τόσο μικρότερο είναι το νούμερο με το οποίο ξεκινάς. Για αρχή δοκίμασε από το 100 ή το 50 μέχρι το 0. Όσο μετράς, εστίασε στην αναπνοή σου. Βαθιές ανάσες από το διάφραγμα. Άφησε τα μάτια σου να κλείσουν.
  3. Προσπάθησε να αδειάσεις εντελώς το μυαλό σου. Εγώ κάθε φορά που περνάει κάποια σκέψη από το μυαλό μου φαντάζομαι ένα σκουπάκι να τη διώχνει.

Πρώτος τρόπος: Διαλογιαμός για χαλάρωση.

Αυτός ο τρόπος είναι ιδανικός για διαλογισμό το βράδυ πριν κοιμηθείς.

Μόλις έχεις κλείσει τα μάτια σου, ξεκίνα να δημιουργείς ένα μέρος. Δες το στο μυαλό σου και χτίσε το σιγά σιγά. Πού είναι; Είναι στην παραλία; Στο βουνό; Στην πόλη; Θέσε την τοποθεσία, άκου τους ήχους του, μύρισε τις μυρωδιές του. Εκεί μπορείς να κάνεις ό,τι θέλεις. Να πετάξεις, να τρέξεις, να κολυμπήσεις, να χορέψεις, εσύ θέτεις τους κανόνες. Επανάλαβε κάθε μέρα για 15 λεπτά. Την επόμενη μέρα μπορείς να δημιουργήσεις ένα δεύτερο μέρος αν κι εγώ θα σου πρότεινα να παραμένεις στο πρώτο το οποίο να το τροποποιείς ανάλογα με τις ανάγκες σου.

Δεύτερος τρόπος: Διαλογισμός για συγκέντρωση κι επίλυση προβλημάτων

Αφού έχεις χαλαρώσει, φαντάσου τον εαυτό σου μέσα σε μία ενεργειακή σφαίρα. Τι χρώμα έχει; Πόσο μεγάλη είναι; Είναι ζεστή ή κρύα; Προσπάθησε να νιώσεις άνετα μέσα σε αυτήν.

Αν θες να συγκεντρωθείς σε κάτι (δουλειά ή διάβασμα), πάρε βαθιές ανάσες και πες δυνατά την επιθυμία σου, πχ “Θα διαβάσω και ότι διαβάσω θα το θυμάμαι”. Έτσι, η επιθυμία περνάει στο υποσυνείδητο. Προσπάθησε να μην χρησιμοποιείς υποτακτική (Θέλω να διαβάσω) αλλά μέλλοντα (Θα διαβάσω). Το υποσυνείδητο κατανοεί καλύτερα αυτές τις εκφράσεις. Επίσης, το υποσυνείδητο δεν καταλαβαίνει το μην και το δεν. Άρα, δεν έχει νόημα να πεις “Δεν θα χαζολογάω την ώρα που διαβάζω” γιατί το υποσυνείδητο καταλαβαίνει “Θα χαζολογάω την ώρα που διαβάζω”.

Αν θες να βρεις λύση σε ένα πρόβλημα, όσο θα είσαι στη σφαίρα σου εστίασε σε αυτό. Τι πρόβλημα είναι; Πόσο σοβαρό είναι; Τι μπορείς να κάνεις για να το λύσεις; Βαθιά μέσα σου, έχεις κάποια ιδέα για το πώς θα το λύσεις και με τον διαλογισμό θα σου έρθει πιο εύκολα. Άκου την φωνούλα στο κεφάλι σου.

Τρίτος τρόπος: Διαλογισμός για αλλαγή τρόπου σκέψης απέναντι στους στόχους σου

Αυτός ο τρόπος είναι εμπνευσμένος από το βιβλίο “Έλεγχος του νου με τη μέθοδο Σίλβα και τον νόμο της έλξης. Είχα σκοπό να γράψω για τον νόμο της έλξης σε επόμενο άρθρο και αν θέλετε θα μιλήσουμε και για το βιβλίο. Θέλετε; Γράψτε στα σχόλια!

Μόλις αδειάσεις το μυαλό σου, οραματίσου τον εαυτό σου σε μία αίθουσα κινηματογράφου και μπροστά σου μία οθόνη. Δες τον εαυτό σου στην τωρινή κατάσταση που βρίσκεται. Μόλις νιώσεις έτοιμος/η, οραματίσου την εικόνα να κυλάει προς τα δεξιά και να την αντικαθιστά μία άλλη. Ο εγκέφαλός μας αναγνωρίζει την κατεύθυνση προς τα δεξιά ως παρελθόν και προς τα αριστερά ως μέλλον. Στην επόμενη εικόνα, δες τον εαυτό σου να έχει πετύχει τον στόχο που θέλεις. Δες τον εαυτό σου να έχει το σώμα που ονειρεύεσαι, να έχει πετύχει στη δουλειά, να έχει κόψει το κάπνισμα, να είναι σε μία υγιή σχέση… Ότι θέλεις να έχεις πετύχει!

Παρατήρησε την εικόνα και άφησέ την να αποτυπωθεί στο υποσυνείδητό σου. Δεν έχει καμία σχέση με μεταφυσικό. Απλώς το υποσυνείδητο θα έχει θέσει αυτήν την εικόνα ως μελλοντική πραγματικότητα και θα καθοδηγεί τις πράξεις σου προς τον στόχο.

Τι κάνουμε μετά τον διαλογισμό:
  • Η καλύτερη διάρκεια είναι τα 15 λεπτά. Έτσι δεν θα σε πιάσει υπνηλία. Το καλύτερο είναι να βάλεις ξυπνητήρι.
  • Η διαδικασία για να βγεις από την κατάσταση ηρεμίας είναι απαραίτητη ακόμα και αν θες να κοιμηθείς ώστε να μην μπερδευτεί ο νους σου με τα όνειρά σου.
  • Για να βγεις, ξεκίνα να μετράς αντίστροφα από το 10 και να λες από μέσα σου: 10, 9, 8 , 7 και βγαίνω από την κατάσταση ηρεμίας. Τώρα έχεις απλώς τα μάτια σου κλειστά. 6, 5, 4 και ανακτώ τον έλεγχο των σκέψεών μου. Σταματάς να διώχνεις τις σκέψεις σου. 3, 2, 1 και είμαι πάλι σε εγρήγορση. Και ανοίγεις τα μάτια σου.

Αν νιώθεις ότι σε βοηθάει, μπορείς να ακούς απαλή μουσική ή ήχους της φύσης. Εμένα δεν μου αρέσει ο διαλογισμός με μουσική αλλά το τελευταίο είναι το αγαπημένο μου στο διάβασμα και τη δουλειά.

Αν σου άρεσε το άρθρο μας, μπορείς να το κοινοποιήσεις σε φίλους σου. Αν θέλεις να ενημερώνεσαι για ότι συμβαίνει στο site μας εγγράψου στο Newsletter μας και ακολούθησέ μας στο Facebook και το Instagram.

One thought on “Διαλογισμός: Οφέλη και πώς να κάνεις κι εσύ

Leave a Reply

Your email address will not be published.