6 Τρόποι Να Δυναμώσεις Το Ανοσοποιητικό Σου

6 Τρόποι Να Δυναμώσεις Το Ανοσοποιητικό Σου

Μάρτη έχουμε, μπαίνει σιγά-σιγά η άνοιξη. Από την μεταβολή της θερμοκρασίας, όλοι κινδυνεύουμε από κάποιο κρύωμα ή γρίπη. Και φυσικά, μην ξεχνάμε και τον κορονοϊό. Βέβαια, δεν υπάρχει λόγος να πανικοβαλλόμαστε συνεχώς για να μην αρρωστήσουμε. Αν κάνουμε δύο απλά πράγματα, μειώνουμε σημαντικά τις πιθανότητες να αρρωστήσουμε και από τον ιό αλλά και από κάποια εποχική γρίπη. Και ποια είναι αυτά τα πράγματα; Να τηρούμε τους κανόνες υγιεινής και να προσπαθούμε όσο γίνεται περισσότερο να τονώσουμε το ανοσοποιητικό μας σύστημα. Για αυτό, σου έχουμε ετοιμάσει μία λίστα με 6 απλά πράγματα που μπορείς να κάνεις ώστε να μειώσεις σημαντικά τις πιθανότητες να αρρωστήσεις.

Κάνε ισορροπημένη διατροφή και κράτα τον οργανισμό σου ενυδατωμένο

Η υγιεινή διατροφή είναι το παν για μια καλή υγεία. Πρέπει να καταναλώνεις τροφές από όλες τις ομάδες σε σωστή ποσότητα. Προσπάθησε, επίσης, να τρως κάθε μέρα φρούτα και λαχανικά. Μην ξεχνάς, όμως, και να πίνεις πολλά υγρά. Πίνε τουλάχιστον 6-8 ποτήρια νερό καθημερινά (συμπεριλαμβάνονται και ο φυσικός χυμός και το τσάι) και απέφυγε τους πολλούς καφέδες (μέχρι δύο την ημέρα) και τα αναψυκτικά γιατί σε αφυδατώνουν.

Αν είσαι από αυτούς (εμάς) που δεν πίνουν πολύ νερό, σίγουρα θα έχεις ακούσει για τις σκόνες που ρίχνεις στο νερό ώστε να έχει καλύτερη γεύση. Μην τις χρησιμοποιείς. Περιέχουν τόσα συντηρητικά και χημικά που πιο πολύ κακό θα σου κάνουν παρά καλό.

Αύξησε την ποσότητα βιταμίνης C που καταναλώνεις

Η βιταμίνη C είναι γνωστό ότι τονώνει το ανοσοποιητικό. Για αυτό, κατανάλωνε τροφές που την περιέχουν σε υψηλή ποσότητα, όπως μήλα, εσπεριδοειδή και καρότα. Μπορείς επίσης, να δοκιμάσεις και αναβράζοντα δισκία από το φαρμακείο. Ειδικά αν ξενυχτήσεις κάποιο βράδυ και κοιμηθείς λίγες ώρες, καλό είναι να πιεις μια βιταμινούλα την άλλη μέρα.

Αν είσαι καπνιστής κόψε ή μείωσε το τσιγάρο

Το κάπνισμα καταστρέφει περίπου το 25% της βιταμίνης C που υπάρχει στον οργανισμό σου. Αυτός είναι ο λόγος που οι καπνιστές πρέπει να καταναλώνουν περισσότερη ποσότητα της βιταμίνης C. Επιπλέον, επιβαρύνει το αναπνευστικό σύστημα και το κάνει πιο ευάλωτο σε ιώσεις. Και αν-χτύπα ξύλο!-αρρωστήσεις, θα περάσεις την ίωση πιο βαριά από κάποιον που δεν καπνίζει. Αν δεν θέλεις να το κόψεις, προσπάθησε τουλάχιστον να καπνίζεις λιγότερο. Ακόμα και 2 τσιγάρα την ημέρα λιγότερα θα κάνουν διαφορά, αφού σε 10 μέρες θα είναι ένα πακέτο λιγότερο.

Λέμε ναι στην ξεκούραση

Αυτό δεν νομίζω ότι χρειάζεται να το εξηγήσω πολύ. Όταν ξεκουράζεσαι αρκετά, θωρακίζεις την άμυνα του οργανισμού σου. Να κοιμάσαι τουλάχιστον 8 ώρες την ημέρα και να προσέχεις το ωράριο ύπνου σου. Να κοιμάσαι νωρίς το βράδυ και όχι να κοιμάσαι ξημερώματα ή πρωί και να ξυπνάς αργά το μεσημέρι (γνωστό και ως “Το Σύνδρομο της Κουκουβάγιας) γιατί αν αντικαθιστάς τον βραδινό ύπνο, όπου το σώμα ξεκουράζεται πιο ποιοτικά, ο οργανισμός σου δυσκολεύεται να ανταποκριθεί σωστά στην έκκριση της κορτιζόλης, της κύριας ορμόνης που ευθύνεται για το στρες, και έτσι ρίχνει το ανοσοποιητικό.

Αλλά λέμε όχι στο στρες

Σου είπα μερικά πράγματα για το στρες πιο πάνω. Το στρες ενισχύει την παραγωγή της κορτιζόλης, μιας ορμόνης που προσβάλλει το ανοσοποιητικό σύστημα. Προσπάθησε να το αντιμετωπίζεις κάνοντας θετικές σκέψεις και πράγματα που σε χαλαρώνουν μέσα στην ημέρα σου. Όσο πιεστικό πρόγραμμα και αν έχεις, αφιέρωσε τουλάχιστον μισή ώρα στο να κάνεις πράγματα που σε γεμίζουν ώστε να αδειάζει το μυαλό σου. Προσωπικά, δεν μπορώ να κοιμηθώ αν το βράδυ δεν διαβάσω τουλάχιστον ένα κεφάλαιο από ένα καλό βιβλίο.

Προσπάθησε να κινείσαι μέσα στη μέρα σου

Ακόμα και αν δεν αθλείσαι, υπάρχουν πολλά πράγματα που μπορείς να κάνεις ώστε να κινείσαι περισσότερο. Απέφυγε να χρησιμοποιείς αυτοκίνητο ή συγκοινωνία σε κοντινές αποστάσεις αλλά πήγαινε με τα πόδια ή με το ποδήλατο (το ποδήλατο γυμνάζει ολόκληρο το σώμα) και, αν θέλεις, βρες ένα ήσυχο μέρος (κατά προτίμηση κάπου στη φύση) όπου θα μπορείς να πηγαίνεις 1-2 φορές την εβδομάδα να περπατάς με την ησυχία σου χωρίς να σε ενοχλούν τα καυσαέρια της πόλης ή ο κόσμος που περνάει. Η άσκηση, ακόμα και απλό περπάτημα 20-30 λεπτά την ημέρα, δυναμώνει το αναπνευστικό σύστημα και καθιστά πιο εύκολη την αντιμετώπιση κάποιας ίωσης.

2 thoughts on “6 Τρόποι Να Δυναμώσεις Το Ανοσοποιητικό Σου

Leave a Reply

Your email address will not be published.